نوروز 1403 مبارک

کارتریج و تونر

مرتب‌سازی
فیلتر
مرتب سازی بر اساس
تونر مشکی کانن مدل 725
تونر مشکی کانن مدل 725
 
275,000 تومان
کاغذ عکس کانن مدل Canon KP-108IN
کاغذ عکس کانن مدل Canon KP-108IN
 
2,000,000 تومان
جوهر مخزن اپسون میوا مدل 6 رنگ
جوهر مخزن اپسون میوا مدل 6 رنگ
 
360,000 تومان
کارتریج تونر مشکی اچ پی مدل HP 107A
کارتریج تونر مشکی اچ پی مدل HP 107A
 
475,000 تومان
ست 4 رنگ جوهر مخزن اپسون میوا
ست 4 رنگ جوهر مخزن اپسون میوا
 
240,000 تومان
کارتریج لیزری مشکی اچ پی مدل 85A
کارتریج لیزری مشکی اچ پی مدل 85A
300,000
275,000 تومان
تونر مشکی کانن مدل C-EXV 60
تونر مشکی کانن مدل C-EXV 60
 
3,300,000 تومان
جوهر 6 رنگ اورجینال اپسون
جوهر 6 رنگ اورجینال اپسون
 
3,600,000 تومان
پک کامل جوهر مخزن اپسون مدل 101
پک کامل جوهر مخزن اپسون مدل 101
 
5,000,000 تومان
کارتریج مشکی اچ پی مدل 59A
کارتریج مشکی اچ پی مدل 59A
 
1,500,000 تومان
کارتریج مشکی اچ پی مدل 76A
کارتریج مشکی اچ پی مدل 76A
 
1,500,000 تومان
کارتریج تونر سامسونگ مدل Samsung MLT-D111L
کارتریج تونر سامسونگ مدل Samsung MLT-D111L
 
310,000 تومان
کارتریج تونر سامسونگ مدل Samsung 101L
کارتریج تونر سامسونگ مدل Samsung 101L
 
310,000 تومان
کارتریج تونر سامسونگ Samsung MLT-D119L
کارتریج تونر سامسونگ Samsung MLT-D119L
 
375,000 تومان
کارتریج تونر سامسونگ Samsung MLT-D116L
کارتریج تونر سامسونگ Samsung MLT-D116L
 
330,000 تومان

کارتریج و تونر

کارتریج و تونر ازجمله مواد مصرفی پرینتر است که در داخل پرینتر قرار دارد و نقش مهمی در سیستم فرآیند چاپ در پرینتر بر عهده دارد. برحسب نوع و برند سازنده دستگاه پرینتر می‌توانید اقدام به خرید انواع کارتریج نمایید. کارتریج اولیه موجود در دستگاه پرینتر اصطلاحاً استارتر بوده که حجم و درصد کم‌تری از تونر و جوهر را در درون خود جای می‌دهد. خرید کارتریج اصل و فابریک باعث می‌شود که پرینتر عمر مفید و طولانی‌تری داشته باشد و علاوه بر آن از کیفیت و وضوح چاپ بالاتری نیز برخوردار شود.

قیمت کارتریج و تونر

قیمت کارتریج و تونر به عوامل مختلفی بستگی دارد. کارتریج اصل و فابریک به دلیل که از مواد اصلی و باکیفیت در ساخت آن استفاده‌شده است به‌مراتب بیشتر است. قیمت کارتریج طرح هرچند که ازلحاظ اقتصادی به‌صرفه‌تر است، اما باعث آسیب رساندن به سیستم چاپ دستگاه پرینتر شده و شاید در طولانی‌مدت نیاز به خرید پرینتر جدید داشته باشید. شارژ کارتریج می‌تواند به‌عنوان جایگزینی برای خرید کارتریج باشد. در این صورت باید برای شارژ کارتریج به مراکز و فروشگاه‌های معتبر ماشین‌های اداری مراجعه کرده و نسبت به شارژ کارتریج پرینتر خود اقدام نمایید.

خرید کارتریج و تونر

برای خرید کارتریج و تونر ابتدا بایستی نوع دستگاه پرینتر خود را مشخص نمایید. پرینتر لیزری از کارتریج لیزری برای چاپ استفاده می‌کند و پرینتر جوهرافشان از کارتریج جوهری در عملیات چاپ استفاده می‌کند. کارتریج لیزری از پودر تونر برای چاپ استفاده می‌کند که دوام و سرعت چاپ بالاتری دارد و عموماً در پرینترهای لیزری اچ پی استفاده می‌شود. خرید کارتریج اچ پی اورجینال و اصلی کمک فراوانی در بهبود و افزایش عملکرد پرینتر اچ پی دارد. خرید اینترنتی کارتریج چنانچه از فروشگاه‌های معتبر و باسابقه درزمینهٔ فروش ماشین‌های اداری باشد می‌تواند در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی کند.

شارژ کارتریج

شارژ کارتریج می‌تواند به‌عنوان جایگزینی برای خرید کارتریج باشد چراکه ازلحاظ اقتصادی اگر در طول سال نیاز به خرید چندباره کارتریج داشته باشید در این صورت هزینه خرید کارتریج با هزینه خرید دستگاه پرینتر شما برابری می‌کند. شارژ کارتریج باید توسط متخصصین امر انجام گیرد چراکه در غیر این صورت ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری به پرینتر وارد آید. استفاده از مواد مرغوب و باکیفیت در ساخت پودر تونر کارتریج سبب بالاتر رفتن کیفیت چاپ پرینتر می‌شود هرچند که به‌طورمعمول باعث بیشتر شدن هزینه و قیمت شارژ کارتریج نیز می‌شود.

در ادامه به دو سوال اساسی در مورد کارتریج و جوهر مخزن پاسخ میدهیم.

1) چرا جوهر کارتریج خشک می‌شود؟

جوهر کارتریج پرینتر شما نیز خشک می‌شود؟ اگر از پرینترهای جوهرافشان استفاده کرده‌اید، حتما با مشکل خشک شدن جوهر پرینتر مواجه شده‌اید؛ می‌دانستید وقتی کارتریج خشک می‌شود، می‌توان باز هم آن را راه‌اندازی کرد؟

چطور بفهمید، جوهر پرینتر خشک شده‌است؟ نشانه‌های آن چیست؟

پیش از آنکه درباره، راهکارهای خشک شدن جوهر کارتریج با شما سخن بگوییم، ابتدا باید بدانید، نشانه‌های خشک شدن جوهر پرینتر چیست؟ چاپگر جوهرافشان را روشن کرده و دستور پرینت یک سند یا عکس به آن بدهید. اگر سند یا عکس چاپ شده، بی‌کیفیت بود یا خطوط افقی سفید روی آن افتاده یا دستور پرینت گرفتن اصلا انجام نشد، به احتمال قوی، جوهر کارتریج دستگاه خشک شده‌است.

چگونه کارتریج خشک شده را بازیابی کنید؟

چند راهکار ساده، برای راه اندازی مجدد حوهر خشک شده‌ی پرینتر وجود دارد که عبارتند از:

1) 1- تمیز کردن هد پرینتر

هد پرینتر را می‌توان به دو صورت دستی یا خودکار تمیز کرد. سراغ دفترچه‌ی راهنمای چاپگرتان بروید و بررسی کنید که پرینتر شما نیز چنین قابلیتی دارد یا نه؟! اگر چاپگرتان چنین قابلیتی نداشت، باید هد چاپگر را به صورت دستی تمیز کنید. کافی است، کمی الکل ایزوپروپیل، آب و یک دستمال نخی بدون پرز داشته باشید.

1) 2- خیساندن کاتریج خشک شده در آب ولرم

روش دیگری که ممکن است، بتواند مشکل خشک شدن جوهر پرینتر را حل کند، خیساندن آن در آب گرم است. قبل از اینکه کارتریج را از چاپگر خارج کنید، حتما دستکش لاتکس دست کنید. چون چربی دست، به کارتریج آسیب می‌رساند. دو راه برای راه اندازی موجود کارتریج با آب وجود دارد که عبارتند از:

  • کارتریج را در کیسه‌ی ضدآب گذاشته و داخل یک کاسه با آب گرم حدودا ۶۰ درجه سانتیگراد قرار دهید. پس از حدود ۵ دقیقه، کیسه را از آب گرم خارج کرده و کارتریج را دوباره در پرینتر بگذارید؛ با چاپ یک برگه، بررسی کنید، مشکل حل شده‌است یا نه؟
  • کارتریج را درون یک کاسه با آب گرم ۶۰ درجه سانتیگراد بگذارید. مطمئن شوید که نازل‌ها به صورت کامل در آب هستند، پس از حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه، جوهر درون آب پخش می‌شود. حالا وقت آن است که کاتریج را از داخل ظرف خارج کرده و با یک دستمال به صورت کامل خشک کنید.کارتریج باید عاری از هرگونه خیسی یا رطوبت باشد. سپس آن را درون پرینتر گذاشته و دوباره با چاپ یک سند، بررسی کنید، مشکل جوهر حل شده یا خیر!

اگر به دو شیوه‌ی گفته شده، مشکل خشک شدن جوهر پرینتر، حل نشد، بهتر است، آن را دور انداخته و یک کارتریج جدید بخرید.

چرا جوهر کارتریج خشک می‌شود؟ چگونه مراقب باشید تا جوهر کارتریج خشک نشود؟

در این قسمت ۵ راهکار در اختیارتان می‌گذاریم تا مراقب باشید، جوهر پرینتر خشک نشود:

1) 1- از پرینتر به طور مرتب استفاده کنید. راحت‌ترین راه برای جلوگیری از خشک شدن جوهر آن، استفاده‌ی مرتب از چاپگر جوهر افشان است. حداقل هر ۲ تا ۳ هفته یک بار، چند صفحه‌ی آزمایشی چاپ کنید.

1) 2- اگر طولانی مدت از پرینتر استفاده نمی‌کنید، کارتریج را از چاپگر خارج کرده و در داخل یک فویل بپیچید و داخل یخچال بگذارید.

1) 3- در هنگام خرید کارتریج، به تاریخ انقضای آن توجه کنید. چون ممکن است تاریخ انقضای آن رسیده باشد و در نتیجه جوهر خاصیتی نداشته باشد.

1) 4- یکی دیگر از دلایل خشک شدن جوهر کارتریج، ورود هوا به داخل آن است. این اتفاق زمانی که شارژ کارتریج به درستی انجام نشود، رخ می‌دهد.

1) 5- یکی دیگر از دلایلی که موجب خشک شدن جوهر پرینتر می‌گردد، نگهداری کارتریج در جای نامناسب همچون زیر آفتاب یا کنار وسایل گرمایشی است. کارتریج را باید در محیط خنک و تاریک و به صورت عمودی نگهداری کنید.

2) عمر کارتریج های جوهری و تونرها چقدر است ؟

‌به نظر شما چرا نگهداری بلندمدت کارتریج‌های جوهری کار عاقلانه‌ای نیست؟ چرا وقتی در یک فروشگاه تجهیزات و لوازم جانبی، چشم‌مان به کارتریج‌های متعدد با قیمت مناسب می‌افتد، نباید بخریم؟ آیا می‌دانستید که کارتریج‌های جوهری و تونرها نیز تاریخ انقضا دارند؟

کارتریج جوهری و تونر چه تفاوتی با هم دارند؟

کارتریج‌ های جوهری، به صورت مایع از دستگاه خارج شده و مانند جوهر خطاطی است که روی کاغذ کشیده می‌شود.در حالیکه کارتریج تونر یک پودر است که روی کاغذ توزیع شده و سپس با لیزر گرم می‌شود.

چرا نگهداری طولانی مدت کارتریج‌های جوهری پیشنهاد نمی‌شود؟

کارتریج‌های جوهری و تونرها همچون محصولات مواد غذایی تاریخ انقضا دارند. بنابراین در زمان خرید کارتریج به تاریخ انقضایش توجه کنید. اگر کارتریج را به مدت طولانی نگه دارید، در زمان نصب با پیامی روبرو می‌شوید که به شما می‌گوید، کارتریج شما مشکل دارد و امکان نصبش وجود ندارد.

زمان مصرف کارتریج‌ها و تونرها به چه عواملی بستگی دارد؟

در این قسمت علاوه بر تاریخ انقضای کارتریج، به عوامل دیگری که موجب کاهش عمر کارتریج ها و تونرها می‌شود، اشاره می‌کنیم:

  • محل نگهداری کارتریج‌هاو تونرها کجاست؟
  • آیا کارتریج جوهری یا تونرها در بسته‌بندی است یا در پرینتر قرار دارد؟
  • کارتریج جوهری یک نسخه دوباره شارژ شده‌است یا یک کارتریج جدید؟
  • آیا پرینتر در معرض آفتاب و یا در کنار شوفاژ و … بوده‌است؟
  • چند وقت از آخرین باری که از پرینتر استفاده شده می‌گذرد؟

حرارت با کارتریج چه می‌کند؟

بزرگ‌ترین دشمن کارتریج‌ها دمای بالاست. زمانیکه کارتریج در معرض حرارت بالا قرار می‌گیرد روند سفت شدن جوهر یا خشک شدنش سرعت یافته و رسوبات داخل جوهر زیاد ‌شده، در نتیجه دستگاه پیام خطا می‌دهد.

چطور طول عمر کارتریج را افزایش دهیم؟

  • از متون با فونت ریزتر استفاده کنید تا جوهر کمتری مصرف شود.
  • از حالت پیش نمایش استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود، قبل از پرینت در حالت پیش نمایش صفحه کاغذ را بررسی کنید.
  • به جای پرینت تمام صفحات، فقط بخش‌هایی که نیاز دارید را چاپ کنید.
  • تنظیمات پرینتر را تغییر دهید.
  • به جای چاپ صفحات، آنها را در لپ تاپ یا سیستم‌تان ذخیره کنید.
  • از خشک شدن کارتریج جلوگیری کنید.

برای اینکه کارتریج‌های جوهری خشک نشوند و بیشتر بتوان از آنها استفاده کرد، حتما پس از تعویض کارتریج جدید، هر ۲ یا ۳ هفته بعد، حداقل یک صفحه را با پرینتر چاپ کنید. همانطور که گفته شد، مراقب باشید تا پرینتر در برابر نور مستقیم خورشید قرار نگیرد. کارتریج‌هایی که هنوز باز نشده‌اند را نیز در فضای تاریک و سرد نگهداری کنید.

آیا می‌توان تونرهای باز نشده را به مدت طولانی نگه داشت؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم بله، برخلاف کارتریج‌های جوهری که نمی‌توان در دراز مدت آنها را نگه داشت، تونرها به دلیل اینکه به شکل پودر خشک هستند، می‌توان در یک محیط خشک آنها را به مدت طولانی نگهداری کرد. برای خرید تونر باید مدل و نوع دستگاه خود را بدانید و سپس به فروشگاه‌های معتبر برای خرید آن بروید.

و اما در آخر…

در این صفحه که محتوای آن از بخش تکنومگ خانه پرینتر گرفته شده سعی کردیم، هر آنچه لازم است درباره دلایل خشک شدن جوهر پرینتر، عمر کارتریج های جوهر افشان و تونرها و تاریخ انقضایشان، روش‌های نگهداری کارتریج‌ها و تونرها صحبت کردیم. همانطور که اشاره شد کارتریج‌های جوهری را می‌توان تعویض کرد. اما تعویض شان کار اسانی نیست و افراد بی‌تجربه و آماتور نمی‌توانند این کار را انجام دهند. پیشنهاد می‌کنیم این کار را انجام ندهید و یک کارتریج جدید خریداری کنید. اما تعویض تونرها کار آسانی است و خودتان نیز می‌توانید آن را انجام دهید.

خانه پرینتر یک فروشگاه خرید اینترنتی زیر مجموعه شرکت «سرزمین کالاهای هوشمند خاورمیانه» است. در این فروشگاه ما مدعی هستیم تمامی محصولاتمان با ضمانت «اصل بودن کالا» و «پایین‌ترین قیمت» به مشتریان عرضه می‌شود.کافی است یک بار از محصولات ما خریداری کنید تا متوجه کیفیت خوب آنها شوید.

بازگشت
ارتباط با پشتیبانی در تلگرام
ارتباط با پشتیبانی در واتس‌اپ
ارتباط با پشتیبانی در ایتا
rubika
ارتباط با پشتیبانی در روبیکا