نوروز 1403 مبارک

ویدئو پروژکتور

مرتب‌سازی
فیلتر
مرتب سازی بر اساس
ویدئو پروژکتور اپتما مدل Optoma S336
ویدئو پروژکتور اپتما مدل Optoma S336
 
17,650,000 تومان
ویدئو پروژکتور اپتما مدل Optoma X400LVe
ویدئو پروژکتور اپتما مدل Optoma X400LVe
 
21,000,000 تومان
ویدئو پروژکتور اپسون مدل EPSON EB-FH06
ویدئو پروژکتور اپسون مدل EPSON EB-FH06
52,000,000
47,000,000 تومان
ویدئو پروژکتور اپسون EPSON EB-E01
ویدئو پروژکتور اپسون EPSON EB-E01
 
21,800,000 تومان
ویدئو پروژکتور اپسون Epson EB-X06
ویدئو پروژکتور اپسون Epson EB-X06
 
33,000,000 تومان
ویدیو پروژکتور اپسون مدل EB-E10
ویدیو پروژکتور اپسون مدل EB-E10
 
30,500,000 تومان
ویدئو پروژکتور اپتما مدل Optoma X371
ویدئو پروژکتور اپتما مدل Optoma X371
 
19,200,000 تومان
ویدئو پروژکتور اپسون مدل EPSON CO-W01
ویدئو پروژکتور اپسون مدل EPSON CO-W01
 
20,800,000 تومان
ویدئو پروژکتور ونبو XIAOMI Wanbo T2 MAX
ویدئو پروژکتور ونبو XIAOMI Wanbo T2 MAX
 
9,000,000 تومان
ویدئو پروژکتور بنکیو مدل BenQ MX550
ویدئو پروژکتور بنکیو مدل BenQ MX550
 
19,500,000 تومان
ویدئو پروژکتور اپسون مدل EPSON EB-992F
ویدئو پروژکتور اپسون مدل EPSON EB-992F
 
60,500,000 تومان
ویدئو پروژکتور اپسون مدل EB-E20
ویدئو پروژکتور اپسون مدل EB-E20
 
27,500,000 تومان
ویدئو پروژکتور اپتما مدل OPTOMA HD146X
ویدئو پروژکتور اپتما مدل OPTOMA HD146X
 
29,800,000 تومان
ویدئو پروژکتور پاناسونیک مدل PANASONIC PT-LMZ460
ویدئو پروژکتور پاناسونیک مدل PANASONIC PT-LMZ460
 
104,000,000 تومان
ویدئو پروژکتور اپسون مدل EPSON EB-L260F
ویدئو پروژکتور اپسون مدل EPSON EB-L260F
 
100,000,000 تومان

ویدئو پروژکتور و کاربردهای آن

ویدئو پروژکتور یکی از پرکاربردترین تجهیزاتی است که به وفور در سالن‌های کنفرانس، همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و مکان های آموزشی از قبیل مدارس و دانشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه که تحت عنوان فراتاب نیز شناخته می شود، تصاویر انفورماتیک را بر روی یک دیوار یا پرده سفید رنگ به نمایش در می آورد. اگر بگوییم ویدئو پروژکتور یک دوربین معکوس است، گزاف نگفته ایم. چرا؟!

زیرا یک دوربین نور را از طریق لنز دریافت نموده و به ثبت تصاویر می پردازد. این در حالی است که یک فراتاب نور را از طریق لنز به بیرون هدایت کرده و بدین‌ترتیب؛ تصاویر را بر روی یک صفحه سفید به نمایش در می آورد! اگر آشنایی چندانی با ویدئو پروژکتورها و کاربرد آن ها ندارید و انواع این تجهیزات را نمی شناسید، این جا بهشت شما و این مطلب مختص شماست. تا پایان این مقاله کاربردی با ما همراه باشید!

ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتور چیست و چه کاربردی دارد؟

سفری به دل تاریخ

ویدئو پروژکتور شاهکار بی نظیری است که سال ها پیش توسط شخصی به نام فرانسیس جنکینز اختراع شد. در آن زمان جناب جنکینز نوار مجموعه ای از عکس‌ها را به هم چسباند و آن‌ها را با استفاده از دستگاهی که بعدها ویدئو پروژکتور نام گرفت، به نمایش درآورد. آن هم با سرعت باورنکردنی یک بیست و چهارم ثانیه!اگرچه تلخ؛ اما حقیقت این است که حامی مالی این پروژه دستگاه اختراع شده را دزدیده و آن را در ازای دریافت مبلغی هنگفت در اختیار یک شرکت بزرگ صاحب سالن های تئاتر و سینما قرار داد. آنان نیز همت کردند و دستگاه نام برده را تنها به این دلیل که در زمان محبوبیت ادیسون ساخته شده بود، تحت عنوان ادیسون ویتاسکوپ نامگذاری نمودند. این گونه بود که نتیجه یک دزدی آشکار به ادیسون نسبت داده شد!

آشنایی با ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتور که یکی از پرطرفدارترین تجهیزات امروزی است، دستگاهی کاربردی با ابعاد و حجم مناسب است. این دستگاه تصاویر و اطلاعات کامپیوتری و ویدئویی را از منبع انتشار آن ها دریافت نموده و به وسیله یک منبع نوری کوچک، بر وی صفحه ای سفید نمایش می دهد. این سیگنال های تصویری از کامپیوتر، تلویزیون، دوربین فیلمبرداری، دوربین دیجیتال، پخش DVD و... منتشر می شوند.

حال ممکن است این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که دلیل استفاده از ویدئو پروژکتور چیست؟! سوال خوب و به جایی است. از همین رو پاسخگویی به آن را در دستور کارمان قرار می دهیم!

خرید ویدئو پروژکتور

چرا از ویدئو پروژکتور استفاده می کنیم؟

همان‌طور که می‌دانید، رشد سریع تکنولوژی در حوزه انتشار اطلاعات پای تجهیزات بسیاری را به زندگی ما باز کرده که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ویدئو پروژکتور اشاره کرد. حدود ده سال است که استفاده از این ابزار به اوج خود رسیده است. به گونه ای که به وفور شاهد استفاده از آن در شرکت های کوچک و بزرگ، مدارس، دانشگاه ها و دیگر ارگان های خصوصی و دولتی هستیم.

اجازه بدهید استفاده از سیستم کاربردی فراتاب را در حوزه بازاریابی مورد بحث و بررسی قرار دهیم. در دنیای امروز که شیوه های مدرن بازاریابی به سرعت در حال گسترش هستند، به کارگیری روش های سنتی برای مخاطبان هیچ جذابیتی ندارد. گذشت آن زمانی هایی که عکس و توضیحات محصولات و خدماتتان را بر روی یک تکه کاغذ چاپ می کردید و در اختیار مشتریان قرار می دادید. امروزه می بایست به شیوه های مدرن بازاریابی روی آورده و بدین ترتیب مشتریانتان را شگفت زده کنید. کافیست تصاویر و گزارشات کامپیوتری و ویدئویی مربوط به محصولات و خدماتتان را با تلفیق جادویی رنگ و صدا، در اختیار مخاطبان قرار داده و دل از کفشان بربایید.

به کارگیری ویدئو پروژکتورها در راستای انتقال مناسب مفاهیم و ایده ها امری اجتناب ناپذیر است. پس هر جا پای انتقال اطلاعات در میان باشد، حضور این دستگاه ضروری تر از تصورات شماست!

یک سوال مهم
یکی از رایج‌ترین سوالاتی که از جانب علاقه‌مندان به خرید این تجهیزات مطرح می‌شود، این است که آیا ویدئو پروژکتور با دیتا پروژکتور متفاوت است یا این دو یکی هستند؟!
اگر برای خرید ویدئو پروژکتور به بازار مراجعه نمایید، بی شک با فروشندگانی رو به رو می شوید که این دستگاه را تحت عنوان دیتا پروژکتور به شما معرفی می‌کنند. حتی ممکن است فروشندگانی را ببینید که پای واژه ویدئو پروجکشن را هم به ماجرا باز کرده و بر سردرگمی شما می افزایند. به راستی آیا این محصولات متفاوتند؟!

در گذشته های نه چندان دور که دستگاه های مذکور تنها قادر به نمایش فیلم بودند، استفاده از نام ویدئو پروژکتور برازنده آن ها بود. اما امروزه به لطف تکنولوژی همه چیز فرق کرده و این دستگاه ها از قابلیت نمایش فایل های متنی، فایل های پاور پوینت، تصاویر مختلف و... برخوردارند. از همین رو آن ها را با نام دیتا پروژکتور نیز می شناسند. با این تفاسیر نتیجه می گیریم که ویدئو پروژکتور و دیتا پروژکتور یکی بوده و تفاوتی با یکدیگر ندارند!

دیتا پروژکتور

آشنایی با انواع ویدئو پروژکتور

جالب و در عین حال لازم است بدانید که ویدئو پروژکتورها را بر اساس کاربرد آن ها به سه نوع کلی تقسیم بندی می نمایند. در ادامه هر یک از انواع این تجهیزات را معرفی و به طور مختصر، اما مفید مورد بررسی قرار می دهیم.

نوع جیبی

همان طور که از نام ویدئو پروژکتورهای جیبی بر می آید، سایز آن ها بسیار مناسب بوده و از همین رو به سادگی قابل جا به جایی هستند. شما می توانید این دستگاه را در جیبتان قرار داده و هرگاه نیاز داشتید، بر روی سه پایه های عکاسی رومیزی نصب نموده و مورد استفاده قرار دهید. شدت روشنایی این تجهیزات که تکنولوژی آن ها روز به روز در حال تکامل است، 20-1000 LUMENS تخمین زده شده است.

لازم به ذکر است که این پروژکتورها فاقد لنز با قابلیت زوم اپتیکی بوده و از همین رو قادر به نمایش تصاویر با سایزهای گوناگون نیستند. اگر دوست دارید دستگاهتان تصاویر دارای سایزهای مختلف را به راحتی نمایش دهد، اندکی آن را جا به جا نمایید.

اگر به دنبال ویدئو پروژکتوری با حجم کم و وزن ناچیز هستید، گزینه ای بهتر از نوع جیبی برایتان سراغ نداریم. ذره ای به کیفیت تصاویر نمایش داده شده توسط این دستگاه شک به دلتان راه ندهید!

نوع جیبی

نوع خانگی

شدت روشنایی ویدئو پروژکتورهای خانگی که از رنج زوم اپتیکال قوی برخوردارند، 2000-2500 LUMENS عنوان شده است. شما می توانید این دستگاه فوق العاده کاربردی را در اتاق نشیمن نصب کرده و لذت تماشای فیلم با آن را به خود و اعضای خانواده تان، هدیه دهید. از آن جا که امکان کنترل نور در محیط هایی نظیر اتاق میسر می باشد، کیفیت تصاویر ارائه شده توسط این دستگاه عالی خواهد بود.

یکی از اساسی ترین قابلیت های ویدئو پروژکتورهای خانگی که محبوبیت آنان در میان کاربران را به اوج رسانده است، نسبت کنتراست بسیار بالاست. شاید از خودتان بپرسید مگر بالا بودن نسبت کنتراست چه مزیتی دارد که یک قابلیت مهم محسوب می شود؟!

جالب و در عین حال لازم است بدانید که بالا بودن نسبت کنتراست در این دستگاه ها به معنای زیاد بودن اختلاف تاریکی و روشنایی آن هاست. این موضوع موجب می شود که تصاویر ارائه شده باکیفیت تر به نظر برسند.

آیا بودجه کافی برای خرید تلویزیون های بزرگتر از 55 اینچ را ندارید، اما در عین حال دوست دارید حس سینمای خانگی را در منزلتان تجربه نمایید؟! این که کاری ندارد. یک ویدئو پروژکتور خانگی بخرید و تصاویر را با ابعادی بسیار بزرگتر از آنچه فکرش را می کنید، تماشا کنید!

اگر جویای رزولوشن پروژکتورهای خانگی هستید، باید خدمتتان عرض کنیم که کیفیت تصویر ارائه شده توسط این تجهیزات 4k و قیمت آن ها تقریبا بالاست!

نوع چند رسانه ای

بزرگترین گروه ویدئو پروژکتورها که استفاده از آن ها در دنیای امروز رواج چشمگیری پیدا کرده، نوع چند رسانه ای این تجهیزات هستند. ابعاد و وزن این دستگاه ها مناسب بوده و از همین رو حمل و نقل و جا به جایی آن ها چندان دشوار نیست. شاید برایتان جالب باشد بدانید که مدل های باریک این تجهیزات کمتر از 5/1 کیلوگرم وزن دارند!

اگر از شدت روشنایی ویدئو پروژکتورهای چند رسانه ای می پرسید، باید بگوییم که این مقدار بین 2500 تا 4500 لومن تخمین زده شده است. در صورتی که قصد خرید دستگاهی کاربردی برای استفاده در سخنرانی ها، همایش ها، مجالس عروسی و... را دارید، این گزینه همه کاره را از دست ندهید!

ویدئوپروژکتور چند رسانه

در هنگام خرید توجه به این نکات مهم را از یاد نبرید!

نکات بسیاری وجود دارند که توجه به آن ها در هنگام خرید ویدئو پروژکتور موفقیت خریدتان را تضمین می کنند. مایلید به اتفاق با این نکات آشنا شویم؟!
ارزش: آنچه ارزش این دسته از تجهیزات را مشخص می کند، تناسب قیمت و کیفیت آن هاست. اگر این دو متعادلند، خریدتان موفقیت آمیز خواهد بود!
قابلیت حمل: اگر حجم، اندازه و قابلیت حمل و نقل دستگاه برایتان حائز اهمیت است، این مسئله را در هنگام خرید مد نظر قرار دهید. فراموش نکنید که حتی بزرگترین ویدئو پروژکتورها نیز اندازه یک چاپگر کوچک هستند!
راحتی چشم: برای آن که راحتی چشم خود را تضمین نمایید، از کافی بودن روشنایی دستگاه اطمینان حاصل کنید!
قابل تنظیم بودن اندازه تصویر: اگر ابعاد تصویر برایتان مهم است، حتما ویدئو پروژکتوری را انتخاب کنید که از قابلیت طرح ریزی اندازه تصویر برخوردار باشد.

به خانه پرینتر اعتماد کنید!

اگر مدت هاست به دنبال یک مرکز معتبر و منصف برای خرید ویدئو پروژکتور می‌گردید، اما چیزی نیافته اید؛ خانه پرینتر را به عنوان پیشنهادی طلایی از ما پذیرا باشید. از اعتماد به ما پشیمان نخواهید شد!

بازگشت
ارتباط با پشتیبانی در تلگرام
ارتباط با پشتیبانی در واتس‌اپ
ارتباط با پشتیبانی در ایتا
rubika
ارتباط با پشتیبانی در روبیکا